zondag 14 januari 2018

Kringloopwinkel en lemon curd




Vrijdag zijn we naar de kringloopwinkel gegaan,
om wat spullen weg te brengen.
Maar toch even naar binnen, je weet maar nooit.....
Jawel een leuk oud kannetje.
Ik ben nu eenmaal dol op kannen.



Ook stond er deze mandoline.
De mijne zit waarschijnlijk nog ergens in een verhuisdoos.

Er lagen nog wat citroenen op de schaal.
Nu kon ik de citroenen makkelijk raspen.


En wat is dan lekkerder; dan lemon curd.
 Ik gebruikte het recept van Laura's bakery  klik



Veel ingrediënten zijn er niet voor nodig.
Boter, suiker, eieren en citroenen.





De eieren klutsen.



Alles au-bain-marie verwarmen.
Goed roeren tot de lemon card dik is.
En smullen maar...


En dat deden we dus.
Het ene potje is dan ook al bijna leeg.
We aten het in de yoghurt als toetje.




2 opmerkingen:

  1. Een mooie kan, kijk en dat is nu echt Kringloop.
    Achter in het gebouw iets brengen en voor in de winkel iets meenemen.
    En de Lemon curd lijkt mij heerlijk, wie weet misschien zelf een keer aan de slag.
    Fijne zondag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk lemon curd, dat ga ik eens maken. bedankt voor het delen van het recept. Mooi kannetje heb je gevonden. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen