dinsdag 30 januari 2018

Druk met van alles en nog wat.




Met Daisy gaat het goed.
Ze heeft al minder last van verlatingsangst.
We genieten volop van haar.
Ze heeft al kennis gemaakt met de andere honden in de familie.
Dat ging goed.



Onze oudste dochter is jarig geweest.
Deze foto is genomen toen ze vijf jaar werd
en dat is veertig jaar geleden.
Wat gaat de tijd toch snel.
Zo'n foto roept herinneringen op.

We woonden toen in Rozenburg en hadden 3 kinderen.
Vlak na haar verjaardag verhuisden we naar 's Gravendeel.
Daar zijn onze drie jongste kinderen geboren.
We hebben daar achtendertig jaar gewoond.
Het was een heerlijke plek om kinderen te laten opgroeien.
In de natuur en met veel dieren in en om het huis.
De moestuin gaf ons volop groente en fruit.
Ik werkte graag in de tuin en verzorgde de dieren.
Maar nu wonen we in een klein dorp
en ook hier hebben we het naar onze zin.

Bob doet nu al het tuinwerk.
Aan de tuin moet veel gebeuren, die is vele jaren verwaarloosd.
Vorige week heeft Bob samen met onze oudste zoon
een beukenhaag geplant.



Op dit stukje tuin willen we fruitstruiken planten.
Want ons eigen fruit missen we toch wel.
Dan kan ik weer jam e.d. gaan maken.

Ik kreeg een pakket om oliebollen te maken.





Ik heb pas zaterdag oliebollen gebakken,
omdat we naar onze dochter in België gingen.
En daar zijn ze allemaal dol op oliebollen.
Die kennen ze niet in België, wel smoutebollen.
Maar dat is toch iets heel anders.





En tussen de bedrijven door ben ik bezig met mijn borduurwerk.
Vakje per week 2017.


Week 6 heb ik nog niet gedaan.
Ik kon het niet goed zien.
Maar nu het licht beter wordt, zal het wel lukken




2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed gaat met Daisy, ze is wel een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met jullie dochter.
    45 jaar en inmiddels zijn wij zelf ook 45 jaar ouder. Fijn dat jullie een heerlijk plekje hebben gevonden waar je bezig kunt zijn met de tuin en alle andere dingen waar je je prettig bij voelt want dat is belangrijk.
    Fijne dag vanuit een nat en koud Twente.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen