dinsdag 21 februari 2017

Verhuisdoos





Deze verhuisdoos stond al jaren bij ons op zolder.
Maar nu werd het eens tijd om er weer eens in te kijken.
Want ik had geen idee wat er precies in zat.
Ja, borduurspullen en gehaakte dekens,
dat staat erop.


Na het overlijden van mijn tante Nel in 1990.
heb ik haar handwerkspullen geërfd.
Zij heeft mij de liefde voor handwerken geleerd.



Boven op ligt een klein wandkleed.



Dit soort werk maakte zij nadat haar ogen slechter werden
en het fijne borduurwerk niet meer ging.
Zo kon ze toch nog heerlijk borduren.
Ze heeft heel wat wandkleden gemaakt.



Twee doosjes met borduurgaren.
En nog meer borduurgaren.






Ook nog veel onafgemaakte borduurwerkjes
en veel borduurstofjes.



Ook dit niet afgewerkt tafelkleed.
Het borduurwerk is klaar, 
alleen de rand moet nog afgewerkt worden.
Dat wil ik nog een keer gaan doen.
Helaas zitten er veel vlekken in, misschien kan ik die verwijderen.



Ook dit oude linnen zakje zit in de doos.
Het is op de naaimachine gemaakt.
Maar het knoopsgat is met de hand gedaan.






Onderin de doos liggen allerlei granny-squares.
Tante Nel maakte altijd voor iedereen gehaakte dekens.
Ook ik heb er een aantal van haar gekregen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten