maandag 15 februari 2016

Het doosje van tante Nel



tante Nel 1905-1990


Met het uitpakken van mijn handwerk-spullen kwam ik een doosje tegen.
    Daarin zitten een aantal granny squares, gehaakt door mijn tante Nel.
Zij was altijd bezig met een handwerk.
Op de foto, genomen in haar geliefde vakantie-land Noorwegen,
borduurt zij een wandkleedje met Noorse motieven.
Maar haken deed zij ook met veel plezier,
dekentjes voor de hele familie.








Ook voor ons  heeft zij dekentjes gehaakt.
Het is nu weer helemaal in om dekentjes te haken.
Zij deed dat in de jaren '70.






In het doosje zit een granny-square van mijn dekentje.




Op mijn stoel ligt een kussentje, wat eigenlijk een tas is.
Ook dat heeft zij voor mij gemaakt.




2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om al die dingen die lang geleden gemaakt zijn door je handen te laten gaan. Alles komt terug dus zo gek was het vroeger niet.
    Ik denk ook dat heel veel mensen ontspanning nodig hebben in deze drukke tijden.
    Je hebt ook wel een heerlijk zacht kussen om op te zitten lekker dubbel als Tante dat nog eens kon zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal over tante Nel en haar handwerk. Als ik die granny squares zie, begint het ook wel te kriebelen om te haken.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen