zondag 12 april 2015

Götterallee



De Götterallee is een onderdeel van de Sirona Weg, Een 107 km lange route om te wandelen, fietsen.

De "Sirona Weg" is een avontuurlijke route in de voetsporen van de Keltisch-Romeins erfgoed.
Wij hebben "Die Bunte Götterallee" bezocht. Dat is een weg van 2,5 km. Langs de weg staan 10 levensgrote beelden van goden uit de Keltisch-Romeinse tijd.
We begonnen in Leisel. 





Juno en Jupiter



Een paar honderd meter verder staat het beeld van Minerva, de lievelingsdochter van Jupiter

Minerva


Herkules

In het voorjaar staan de kersenbomen langs de weg in bloei, dat zal dan prachtig wandelen zijn. Maar wij waren er eind maart. 

Halverwege staat "Kirche Heiligenbosch". Deze kerk is gebouwd in 1730, op Romeinse fundamenten.







Er staat een boom naast het pad met laag hangende takken. Maar je kan er gewoon onder door, als je maar niet al te lang bent.









De kerk was helaas gesloten. 
Maar op de website van de kerk klik staan een paar foto's van het interieur.


De weg gaat nu door een bos. En als eerste zien we dan Mercurius staan.


Mercurius

Venus

Mars

Vulcanus

Epona




Een bronnimf
Vond ik deze beelden mooi, nou nee. Maar het was iets aparts.
De kerk is wel mooi en ligt op een heel bijzondere plek. 
Boven op de heuvel, 520 hoog. Het uitzicht is daar prachtig.



3 opmerkingen:

  1. Apart en kleurrijke beelden in het landschap.Dat plekje bij die kerk en boom lijkt me heel erg mooi. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder, zo'n route.
    Ik ga zo even googelen, waar het precies ligt, die Sironaweg.
    Maar dan laat ik het weer even rusten want as vrijdag trouwt onze zoon en daar zijn we nu mee bezig.
    Maar ik ga dit verhaal later nog eens overlezen.
    Hart. gr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor vrijdag mijn felicitaties! Een heel mooie dag toegewenst.
      Hartelijke groeten Will

      Verwijderen