zondag 19 april 2015

Edelstenen




In de laatste vakantie hebben we een bezoek gebracht aan een edelsteen-mijn in  Idar-Oberstein.

Een paar jaar geleden hebben wij in Idar-Oberstein het Edelsteen-museum bezocht. Omdat het toen februari was, was de mijn nog gesloten. Die gaat pas half maart open.




De ingang van de mijn ligt in een natuurgebied. Vanaf de parkeerplaats een kwartiertje lopen.
Lang het pad staan allerlei vulkanische stenen.





Met bordjes erbij.



Een ingang van de mijn





Het was een heerlijke wandeling. 

We moesten allemaal een gele helm dragen.



Het was heel bijzonder om al die edelstenen zo in de rotsen te zien zitten.




Het was moeilijk om daar te fotograferen. In werkelijkheid was het veel kleurrijker.

Bij de uitgang stonden wat slijpmachines en vitrines met edelstenen.







Het filmpje komt van YouTube.


1 opmerking:

  1. Zelf heb ik het niet zo op grotten en mijnen, maar als je zoiets wilt zien zul je wel naar binnen moeten. Ik kan mij voorstellen dat het een mooi gezicht is die edelstenen daar te zien. Mooie route ook die er naartoe gaat.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen