dinsdag 13 januari 2015

Sainte Suzanne



 


Zoals altijd het begint weer te kriebelen, de vakantie-kriebels.
Voor onze eerst komende vakantie naar Frankrijk, staat nog een en ander op ons lijstje.
Door ons voortijdig vertrek hebben we niet de plaatsen kunnen bezoeken die we graag wilden zien.
Ik had graag een bezoek willen brengen aan Mèteren. Dit is de plaats waar mijn voorouders vandaan komen. Mijn familie heeft altijd gedacht dat we uit Meteren in de Betuwe kwamen. 
Maar nu heb ik het bewijs gevonden, dat het Mèteren in Frankrijk is.



Hier staat mijn vader bij het plaatsnaambord, in de veronderstelling dat hier zijn voorouders vandaan kwamen. 

Deze foto komt van Google-Earth

Hij had bij dit bord moeten staan. Dit is de plaats waar mijn familie ( van Meteren) vandaan komt.
Hier kwam Antoni van Meteren ( geboren in 1590) vandaan.
 Ik wil dus graag op de foto bij dit bord.



Dit briefje zit nog steeds in mijn  portemonnaie.
Ook deze fraaie plaats willen we komende vakantie bezoeken.

Wel hebben we Sainte Suzanne bezocht. Maar ook hier willen we graag naar terug. 




foto van het internet

Zo hadden we het graag willen zien. Het prachtige middeleeuwse stadje, boven op een 70 meter hoge rots. 


Maar de dag dat wij er waren, was het erg mistig.






Ook was alles gesloten en zou pas in de middag opengaan. Wij waren er al vroeg, om een uur of tien. We hebben dus gewoon rond gelopen. We gaan dus nog een keer en hopen dan op beter weer, zodat we kunnen genieten van het uitzicht. En de wandeling langs de stadsmuren kunnen maken. om te genieten van het uitzicht.












Ook het kasteel was pas in de middag open. Wel hebben we op de binnenplaats wat rond gekeken.










Deze mannen die het dak schoonmaakten, waren de enige mensen die we hebben gezien. 
Sainte Suzanne was totaal verlaten.
Maar in de zomer en met mooi weer zal het wel anders zijn.
Gezien de grote parkeerplaatsen.



1 opmerking:

  1. Hallo,
    Wat een mooi verhaal en wat mooi die foto met je vader.
    Ja, dat zou nu wel graag willen zeggen, dat het anders was dan hij altijd dacht.
    Wat is het daar uitgestorven, waar zijn toch al de mensen, zou je denken.
    goed idee, omdat het stadje nog eens te gaan bezoeken op een ander tijdstip.
    Veel plezier met voorbereiden.
    Wij willen ook van alles, maar A. moet nog anderhalf jaar werken, dus spitst alles zich toe op die ene vakantie in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen