donderdag 20 maart 2014

Letter


20 maart Iedere dag een foto

Poesie-album


Dit Poesie-album kreeg ik 5 december 1955. Nu ik er zo in zit te bladeren en het eens nader bekijk na vele jaren. Bezie ik het toch weer met heel andere ogen. Allemaal lieve versjes van dierbare mensen.

Op de eerst bladzijde schreef mijn oma Aad een versje.


Ook mij andere oma schreef er in. Zij was zeer slecht-ziend. Want in die jaren kon je aan staar niet geholpen worden. Ik ben erg blij dat ik toch dat kleine versje van haar heb.


De zus van mijn moeder heeft er ook iets moois in geschreven, een gedicht van Guido Gazelle.
Ik geloof niet dat ik dat toen helemaal begreep. Maar nu is het mij dierbaar, zeker omdat dit het lievelingen gedicht is van de tante waar ik naar ben vernoemd. 


Het tekeningetje is gemaakt door mijn grootvader opa Veldhuis klik. Dat staat ook onder de tekening.



Natuurlijk staan er ook veel versjes in van klasgenootjes, met wie het contact is verloren gegaan.
Maar met een ben ik nog steeds bevriend, mijn vriendin Willie.


Ook heeft onze onderwijzer er toen in geschreven.



Achterin ligt een tekening gemaakt door Leendert Scheltema klik. Hij was een vriend van mijn grootvader Veldhuis. Leendert wilde er niets in schrijven, maar gaf mij wel als aandenken een kleine tekening.




1 opmerking:

  1. Een album om te koesteren.
    Als je nagaat dat er veel mensen zijn die hun album kwijt zijn geraakt, dat lijkt me erg.
    Leuk dat ik er even in mocht kijken.

    BeantwoordenVerwijderen