donderdag 12 december 2013

Zonsopgang





We hebben het de laatste weken vreselijk druk. Bijna geen tijd om te bloggen, terwijl ik dat zo leuk vind. Maar woensdag toch maar foto's gemaakt van de schitterende zonsopgang. Terwijl Bob de auto ijsvrij maakte, heb ik wat foto's van de opkomst van de zon gemaakt. De eerste foto waar de zon nog niet boven de bomen uitkomt is gemaakt om 8.53. Het gaat altijd erg snel, want om 9.09 was de zon zichtbaar.





Ik kijk niet direct naar de zon, dat is veel te fel. We hebben een kleine opvouwbare laskap, die ik voor  de zoeker houd. 
Helaas zijn altijd de hoogspanningskabels zichtbaar. Als ik dat niet wil moet ik een flink eind verder gaan fotograferen. Maar het was een prachtige ochtend en ik had daar geen tijd voor, we moesten weg.
Ook aan de achterkant van ons huis was het prachtig.




Bij deze foto zie je dat de zon is opgekomen, er is al een blauwe lucht. 


Voor het huis staan de rozen nog steeds in bloei.




In de schaduw van de roos zie je het ijs nog op het hout zitten.



1 opmerking:

  1. Prachtige foto's. Het is nu 's morgens wel heel erg mooi. Woensdagmorgen waren wij ook onderweg. We vertrokken in dichte mist en later kwam de zon tevoorschijn, die hadden we gelukkig in onze rug. Het is altijd vervelend als je daar tegenin moet rijden.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen