maandag 30 december 2013

Tussen Kerst en Nieuwjaar


Dit rest er nog van de kerstcake

De Kerstdagen zijn al weer voorbij, de gasten naar huis.
Iedereen heeft mee geholpen om er een fijn Kerstfeest van te maken. Ik heb niet veel hoeven doen.
We waren kerst-avond met ons vijven en eerste kerstdag met z'n tienen. Een gezellige groep om samen te gourmetten. De laatste dagen heb ik goed mijn rust genomen, want met mijn gezondheid gaat het nog niet geweldig. Zondag dus niets gedaan, alleen wat gebreid. 

Gezellig gourmetten


Vandaag maar alvast wat opgeruimd, de kerstboeken.
Ik had kerstboeken op een tafel neer gelegd. 


Voor elk wat wils. Boeken met knutseldingen, of met liedjes. of korte verhalen van diverse schrijvers. 
Uiteraard ook het klassieke kerstverhaal.
Er wordt altijd graag op de boeken-tafel gekeken. Vaak liggen daar onze laatste aanwinsten.
In het nieuwe jaar zal ik er wel weer een aardige en toepasselijke verzameling neer leggen.



Het Bruna boekje Kerstmis, dit hebben onze kinderen veel gelezen toen ze klein waren.



Het oude boek van Charles Dickens, met de mooie platen.





Het boek van Selma Lagerlöf. Dit is mijn favoriete boek. Het is gedrukt op prachtig papier en de illustraties van A. Mann jr. zijn schitterend. Uiteraard zijn de verhalen ook prachtig.





In dit kerst-kookboek is het heerlijk kijken. Er zit zelfs een CD met klassieke kerstliederen in, om helemaal in de stemming te komen.

Morgen ga ik oliebollen en andere lekkernijen maken, het is dan Oudjaar.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Leuk zo'n kook- zangboek tegelijk.
    Verder is blog herkenbaar.
    We zaten ook met tienen aan tafel met kerst.
    5 peutertjes sliepen boven.
    En de kerstboeken had ik ook klaargelegd.
    Nu is alles weer als van ouds en dat is ook weer prima.
    Voor jou, goede jaarwisseling gewenst.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie collectie, lijkt me heerlijk om hier in te snuffelen!! Vooral die met die oude platen ;)! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen