zondag 8 december 2013

Sinterklaas is weer vertrokken





Het Sinterklaas-feest is weer voorbij. We vieren dit tegenwoordig niet meer zoals vroeger. Ik nodig de familie uit om op 5 december erwtensoep te komen eten.
We waren dit jaar met ons dertienen.


sinterklaas 2013


Dit roept allerlei herinneringen aan vroeger op. Ook van toen ik kind was. 


 Samen met mijn zusje en de Sinterklaas-cadeaus. De pop heb ik nog, zo ook het pannetje.



Hier zijn we al weer wat ouder, maar het Sinterklaasfeest blijft heerlijk. Het werd altijd met de hele familie gevierd. 


Ook met onze kinderen vierden we het Sinterklaasfeest. Soms kwam hij ook werkelijk thuis.


Maar dat vonden sommige kleintjes wel wat eng. De oudere kinderen vonden dat prachtig.



Pakjes voor onze oudste kinderen in 1980



Onze jongste dochters met een zak vol cadeaus.


Sinterklaas 1987

Hierna kon het uitpakken beginnen.

Toen ze allemaal groter waren werden er surprises met gedichten gemaakt. Maar de erwtensoep is altijd gebleven.
Het is het recept van mijn oma Aad.

5 december 2010


Geen opmerkingen:

Een reactie posten