zaterdag 28 december 2013

De Koperen Knop






Gisteren zijn we naar het museum "de Koperen Knop" gegaan. Het is gevestigd in een 17e eeuwse boerderij in Hardinxveld-Giessendam.
Er is tot en met 4 januari een tentoonstelling van Kerstgroepen. 










Helaas mocht er niet gefotografeerd worden. Maar op de site van het museum  klik staan wel een paar foto's.

foto vande website



In de hal heb ik wel een paar foto's gemaakt.

foto van de website

Nu was de tafel in de mooie kamer prachtig gedekt voor het kerstdiner.

We hebben een heerlijk kopje warme chocolademelk genomen in het museum-cafe.


Helaas regende het deze keer erg, zodat we dit keer niet zijn gaan wandelen in de museum-tuin. 
Ook zijn er diverse wandelroutes in de omgeving. Deze zijn als PDF file te down-loaden via de site van het museum.




Een paar foto's van de museumtuin, waar het bij droog weer goed wandelen is.


3 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Wat een prachtige reportage.
    Alleen het huis aan de buitenkant is al prachtig.
    En dan binnen!!
    Mijn oud-buurvrouw komt uit Hardinxveld-Giessendam.
    Ik zal haar er eens naar vragen.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het museum ziet er ook mooi en gezellig uit. Leuk zo'n tentoonstelling van kerststalletjes. De volgende tentoonstelling lijkt me ook een bezoek waard. Jammer dat het regende, wat zal het er mooi zijn met een laagje sneeuw.
    Fijne zondag nog,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe rijden we erlangs, wat een mooie boerderij is het. Nu ik de foto's weer ziet moet het er toch maar 's van komen om binnen te kijken.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen