dinsdag 26 november 2013

Oma's kopjes






Van morgen wilde ik deze blog schrijven. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid de foto's er bij geplaatst. Ik had zaterdag Mavericks geïnstalleerd. En ik vermoedde dat dat het probleem zou zijn. 
Vanavond maar weer eens geprobeerd en .... het gaat gewoon, geen enkel probleem. Het zal dus wel iets anders zijn geweest.
Dus verder met het verhaal van de kopjes.

Vorige week was ik in een kringloopwinkeltje en wat zag ik daar; dezelfde kopjes als waar ik vroeger altijd thee uit dronk bij mijn oma. Ik heb ze alle twee gekocht.



De kommen zijn niet precies gelijk aan de kommen van oma en ze zijn ook niet oud.

Mijn oma had prachtige antieke kommen met bijpassende schotels.
 Ik vond die kopjes heel bijzonder, ze hadden geen oor!
Tien jaar geleden zijn deze kopjes in mijn bezit gekomen. Het zijn nog elf kommetjes en zeven schotels. Ook zijn ze allemaal beschadigd. Maar het is een mooie herinnering aan haar. 
Als ik uit school kwam ging ik bij haar thee drinken. We dronken dan thee uit zo'n kommetje en ik kreeg er altijd een flikje bij. 

oma Veldhuis, bij haar dronk ik thee met een flikje erbij



De kommen staan nu in een heel oud kastje, wat ook van haar was.




Ik ga zeker thee drinken uit mijn "nieuwe kommetjes" Misschien wel met een flikje erbij.


1 opmerking:

  1. Mooi servies van je oma en leuke foto erbij van haar. Ik heb kopjes (met oren) en schotels met hetzelfde motief als jouw kringloop kopjes. Het bruin met blauw vind ik ook een hele mooi combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen