woensdag 6 november 2013

Mijn "wintervacht jas"


Ook ik heb een "wintervacht jas" gehad. Op de Blog van De tante van Tjorven Klik staat een reportage  over jassen gemaakt van dekens. 
Mijn moeder heeft voor mij in 1948 al een warm winterpak gemaakt van een wollen deken.
Licht-blauw met een witte streep. Ook mijn zusje heeft het pakje gedragen en dat kan ik mij nog herinneren. Van haar in het pak heb ik geen foto's.



Wandelen in het Scheveningse Bosch.



Hier kan je goed de strepen van de randvan de deken zien. Ze had er ook sloffen bij gemaakt, zodat ik warm uit rijden ging.
In de kinderwagen ligt het vachtje. dat ook bij mijn vader in zijn kinderwagen heeft gelegen.
Hier over schreef ik al eerder klik
Nu ligt het bij ons op een stoel.

1 opmerking:

  1. Dat moet een heerlijk warm pak zijn geweest en het staat ook nog erg leuk. Dit model zou misschien ook wel in de collectie van Wintervacht passen. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen