zondag 15 september 2013

Vingerdoekje





Vanmorgen heb ik weer eens een plank op geruimd van een grote kast in de badkamer. De kast zit  overvol met allerlei linnengoed. Dat was mij al lang een doorn in mijn oog. Zeker die bovenste plank, daar kan ik alleen bij met een trap bij. Ik heb er heel wat dingen uit gehaald en ergens anders opgeborgen. Ik moet nu nog maar vier planken opruimen, de bovenste is weer toonbaar.
Maar de leukste vondst was een vingerdoekje. Er staat een monogram op en wel die van mijn oma Veldhuis. Dus ik heb toch iets wat door haar geborduurd is. 
Ook het servetringetje is van haar. Ik heb dus nu een servetje dat er vroeger vast wel in heeft gezeten. Zij gebruikte altijd servetten als er werd gegeten. En iedereen had zijn eigen servetring. 




Het monogram is MV;  Mientje Veldhuis



1 opmerking:

  1. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt. Dit is een erg mooie vondst, zonde om weer in de kast op te bergen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen