maandag 19 augustus 2013

Leuk idee


Ik vind het altijd leuk om een vaasje bloemen of een paar stekjes op het aanrecht te hebben staan.
Vandaag staat er op de blog van De Tante van Tjorven een leuk idee staan. Zet je bosuitjes in een vaasje. Er lagen in de kelder nog wat bosuitjes dus.....






Uit het glaasje dronk ik vroeger bij mijn oma ranja. Het glas is uit de jaren twintig. Mijn moeder zal er als kind ook vast uit hebben gedronken.  Het is voor mij heel bijzonder dat ik twee van deze glazen  heb en dat ze na 90 jaar nog heel zijn.
Maar Ranja roept nog meer herinneringen bij mij op. Ik ging in Den Haag op school en in die tijd was het liedje van Sophietje een grote hit.
Johnny Lion zong het. Hij had het opgedragen aan zijn vriendin Sophie van Kleef.


                                      

2 opmerkingen:

  1. Ooit een optreden van JL gezien in het circus, maar daar kan ik mij nog weinig van herinneren. Het liedje van Sophietje natuurlijk wel.
    De bosuitjes hebben daar wel een ereplaatsje op zo'n mooi en bijzonder glas. Je hebt er ook meteen maar de hele bosui op gezet zie ik. Ik ben begonnen met de restjes (ongeveer 3 cm), maar misschien groeit het zo ook wel door. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu staan er ook nog maar kleine stukjes bosui in het glas. Vandaag is de bosui door de salade gegaan. Ik hoopte dat ze zo vers zouden blijven. En nu maar hopen dat ze gaan groeien.
      groetjes Will

      Verwijderen