donderdag 1 augustus 2013

Heerlijk beschut

 



Omdat er naast ons huis veel struiken staan, is het daar erg beschut. Bob heeft deze week het nieuwe raam in de verf gezet. Hij stond daar heerlijk beschut, zelfs toen het regende had hij daar geen last van. Ook van de zon heeft hij daar geen last, want het ligt op het noorden.


De ramen aan deze kant staan nu weer strak in de verf. De posten zijn zeer donkergroen en het raam is ossenbloed-rood. Vroeger waren in ons dorp veel huizen in die kleurencombinatie geschilderd. Maar nu kiest iedereen voor het moderne grijs. Wij willen ons huis graag in de oude stijl houden. Zo ook de aangebouwde schuur, die is nog steeds zwart "geteerd". Niet meer met koolteer, maar met een vervanger van koolteer. Daar zijn we nog steeds niet erg tevreden over. We krijgen de schuur niet meer zo mooi glimmend zwart als vroeger. 





Ook in onze tuin is veel schaduw. Dat is voor mij wel erg prettig, omdat ik niet in de zon mag. Deze tijd is voor mij niet zo gemakkelijk. Ik heb namelijk Lupus. En de UV-stralen kunnen een opvlamming van klachten veroorzaken. En dat is dus deze week gebeurd. Maar ik ben weer aan de beterende hand, dankzij een stevige antibioticakuur. 




Ik heb nog geen foto's van de geschilderde ramen. Het was buiten te zonnig. En in deze tijd staat ook de zon hoog aan de hemel en is de straling intenser. Dus bij een bewolkte dag maakt ik wel weer buiten foto's. Maar ook vanuit het raam valt er veel te zien. Zo ook deze week. Om de brede sloot achter ons huis over te komen, moeten de dieren via een dam die vlak bij ons huis ligt.





Eerst waren er twee reigers, maar die hebben geen moeite met de sloot, zij vliegen er gewoon overheen.

Hierna kwam de fazant aangestapt.





En tenslotte kwam de haas langs om naar het andere veld te gaan





Ik hoef niet persé naar buiten om allerlei leuke dingen te zien. 



1 opmerking:

  1. Die Lupus lijkt me geen pretje, kan behoorlijk erg worden zag ik. Gelukkig dat je goed in de schaduw kunt komen.
    Voor het schilderwerk met dit weer ook wel zo prettig. Goed dat jullie het in de oorspronkelijke kleuren van de streek houden, dat is wel zo mooi. Nog mooier zou het zijn als er meer huizen zijn met die kleuren.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen