vrijdag 30 augustus 2013

Cadeautje


Ook vandaag kwam Bob weer met lekkers thuis. Hij was in de tuin geweest en bracht twee mandjes vol mee. In de ene zaten heerlijke bramen en in de andere van alles en nog wat. In deze tijd brengt hij elke dag iets uit de moestuin mee. Van de week kreeg ik ook al zo'n mandje vol frambozen. Dit zijn voor mij  echte cadeaus.  Een goed gevulde kelder geeft mij een gevoel van rijkdom. Als ik dan al die potjes zie staan. 





Met de bramen ga ik morgen een taart bakken. Ik zag al op smulweb een recept van een bramentaart met appel.


De foto is van het recept op smulweb


In het andere mandje zitten drie paprika's, verschillende soorten tomaten en wat pruimen. Bob vertelde mij net, dat hij morgen nog meer pruimen gaat plukken. Dus... misschien zondag clafoutis? 
Het recept van Willy op de blog "de Tante van Tjorven" spreekt mij zeer aan.






Ik was vanavond even buiten en wat zag ik: de vlierbessen zijn rijp. Die ga ik morgen plukken om jam van te maken. 



Ze staan een flink eind van de weg vandaan. Want fruit langs de weg gebruik ik nooit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten