woensdag 3 juli 2013

Thera's Noorse vest


Op de site van Hej Tjorven stond het verhaal van het Noorse vest van Oda. Ik vind het een pracht vest, schitterende kleuren. Ik dacht toen meteen aan het Noorse vest van Thera, mijn moeder. Zij kreeg een vest uit Noorwegen en was daar heel erg blij mee, maar......het is een enorm vest . En zeker voor Thera en kleine vrouw met maatje 38. Ze was toch zo teleur gesteld. Er zat voor mij dus eigenlijk niets anders op dan het vest namaken in een passende maat. Eindelijk kon ik weer eens een Noors vest breien, dat vind ik heerlijk om te doen.


Thera's Noorse vest

Ik heb blauwe en witte bollen gekocht, gewoon acryl. Dat is licht in het dragen, want het origineel is erg zwaar. Ook was het zo makkelijk te wassen in de wasmachine.






Ik heb dat vest met veel plezier gemaakt en ze heeft het altijd met veel plezier gedragen. Ze hield erg van Noorse truien en vesten, maar de laatste jaren vond zij ze te zwaar in het dragen. Wie weet ga ik toch weer eens zo'n vest maken. Maar ik ben nog zo heerlijk aan het borduren, het is wel een leuk werkje om zo 's avonds te doen als het licht niet meer goed is om te borduren.

1 opmerking:

  1. Wat een goede oplossing van jou om een kopie te maken van het gekregen vest. Als twee druppels water. Mooi verhaal en mooie vesten.

    BeantwoordenVerwijderen