dinsdag 16 juli 2013

Borduren






Dit is mijn stekenlapje dat ik op de lagere school heb gemaakt. Verder is eruit die tijd geen borduurwerk bewaard gebleven. Handwerken was ook toen al een grote hobby van mij , hoe jong ik ook was. Dus na mijn middelbare school opleiding ging ik naar de vormingsklas. Omdat ik er overdacht om verder te gaan studeren met als doel les te geven in handwerken. Helaas was de onderwijzeres daar niet bepaald tactvol, alles wat ik maakte/ontwierp werd afgekeurd. Het babyschortje heeft de doorslag gegeven. Vooral omdat ik het zelf wel erg mooi vond en vind. Ik ben dus niet verder gegaan met de opleiding. Alle andere werkstukken van die opleiding heb ik weg gedaan, maar het schortje is gelukkig bewaard gebleven.









Uiteraard ben ik gewoon verder gegaan met handwerken, daar voor zat de liefde te diep.  In die tijd heb ik mijn kleding vaak voorzien van borduursels. Er is maar 1 foto  van zo'n pakje met borduursel.  


Donkerblauw met wit borduursel in kruissteek




Deze twee schellekoorden  heb ik ook in die tijd gemaakt. Ik ben gewoon verder gegaan met borduren. Ook met het ontwerpen van mijn kleding. We hadden thuis geen tv, dus 's avonds had ik alle tijd om te handwerken. 

2 opmerkingen:

  1. Ach wat Jammer. Het schortje ziet er zo schattig en mooi gemaakt uit.
    Gelukkig is je het plezier in handwerken daardoor niet ontnomen, dat hoor je maar al te vaak. Leuke foto van jou met je geborduurde ontwerp. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat kan het onderwijzend personeel vaak aanrichten, maar het zijn ook maar mensen. Ook ik zat op de vormingsklas en had bewondering voor de handwerklerares daar, maar ik wilde verpleegster worden en heb dat jaar zo overbrugd. Ik vind het schortje prachtig en zeker voor die leeftijd, Jammer eigenlijk, maar nu is het een mooie hobby. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen