maandag 10 juni 2013

Het zelfportret


Omdat ik de laatste tijd het een en ander aan het opruimen ben, i.v.m. de isolatie van onze "boekenzolder", kwam ik het zelfportret van mijn vader weer tegen. Dat wil ik daar een plaatsje geven. Want eindelijk hebben we weer twee muren, waar we schilderijen op kunnen hangen. Ik ben zo doende schilderijen aan het uitzoeken om daar op te hangen. Deze wil ik zeker ophangen.




Hij heeft les gehad van Herman Sanders. Herman Sanders kwam iedere week mijn beide ouders les geven. Want ook mijn moeder schilderde en tekende.




De schilderles van Herman Sanders, 1957

Van mijn babypop heeft mijn vader voor mij een portret gemaakt. En de pop heb ik nog en zit nu in de kinderstoel, die al door 6 generaties van mijn familie, is gebruikt. 





Het emaille bordje zie je mijn vader op de foto gebruiken. 




Op dit schilderij staan wat beren van mijn zusje en mij

Helaas is mijn vader zeer slecht-ziend geworden. Maar hij heeft het tekenen nooit op gegeven. Hij is toen abstract gaan werken, met felle kleuren en duidelijke vormen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten