donderdag 14 maart 2013

Opgeruimd

De bergruimte boven is opgeruimd. Alles is nu schoon, na het muizen-bezoek. De troep is verwijderd. Want er stond van alles in, wat er eigenlijk niet thuis hoorde. De rest is weer netjes terug gezet. Ik kan nu overal weer bij en weet ook weer wat er in staat. Want als je 36 jaar ergens woont, verzamel gewoon veel spullen. En als er dan ook nog veel ruimte is, wordt er niet gauw iets weggedaan.


Dit is de bergruimte nu




Dit was de bende na het uitruimen van de berging en dat ziet er nu zo uit.....leeg.



Dit geeft mij een heerlijk gevoel. Nu ben ik met een andere kast bezig. Dat is een grote inloop-kast en daar is ook van alles in verzeild geraakt. Deze kast was bedoeld voor mijn stoffen en breiwol. Maar er staan nu de raarste dingen in. Bijvoorbeeld een doos met allerlei puddingvormen. Op een plank staan 11 mokjes van Van Nelle . Hier voor zal ik een betere plek zoeken, in ieder geval niet tussen de lapjes.




Maar wat ook weer zag, zijn gebreide pandjes van kindertruien. Ze zijn door mijn moeder gemaakt , eind jaren 40. Ze had een doos vol restjes breiwol gekregen en daar maakte ze dan truien voor mijn zusje en mij van. Want in de jaren na de oorlog was er aan alles gebrek. En zo hadden we dan toch nog een mooie trui. Dit heeft zij bewaard om als voorbeeld te dienen. Want ieder randje is anders.

Dit was een trui van mij

Deze was een trui van mijn zusje.


1 opmerking:

  1. Fijn dat jullie dit karwei geklaard hebben. Je hebt weer ruimte over. Wat leuk die truitjes, mooi gebreid. Ze zien er nog goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen