zondag 24 februari 2013

Zondag

Wat een verrassing, alweer sneeuw.  Bij het openen van de gordijnen, een besneeuwd landschap.



Dus gauw naar buiten om foto's te maken. Voordat het ongerepte verdwenen is. Op de weg lag de sneeuw nog, er was nog niet veel verkeer langs geweest. En de buurman liet net zijn hond in de sneeuwbui uit. 




Na wat foto's te hebben genomen gauw naar binnen, want het sneeuwde behoorlijk.

Maar wat te doen op zo'n zondag. Lekker binnen bij de warme kachel. Maar ik wil altijd graag iets doen.  Gisteren met het ruimen van de kast, kwam ik een koperen bakje tegen. Het kon wel een poetsbeurt gebruiken. Maar door de problemen met mijn arm kan ik niet zo goed poetsen. Dat harde poetsen geeft problemen.





Maar ik gebruik nu een oud middeltje, waardoor je niet zo hard hoeft te boenen. Je maakt van een half kopje azijn, een kleine eetlepel zout en bloem een papje. Het zout moet eerst goed opgelost zijn in de azijn, om krassen te voorkomen,  Hiermee smeer je het voorwerp in en laat het een paar minuten intrekken. Daarna heel goed afspoelen met water en tenslotte lichtjes poetsen met koperpoets. Ik gebruik het liefst brasso.




Na deze behandeling zag mijn bakje er weer glimmend uit. En zelfs zwarte watervlekken gaan er op deze manier weg.



1 opmerking:

  1. Leuk om je koperpoetswerk te zien. Ik heb geen koper in huis, maar mocht het er nog eens van komen, dan kijk ik hier even voor het middeltje.
    Ik verlang naar het voorjaar, maar zo'n besneeuwd landschap blijft ook mooi om naar te kijken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen