dinsdag 5 februari 2013

Weekje weg geweest

We zijn een week naar Cochem geweest. Een huisje van de Roompot.





Ondanks alle regen hebben we een leuke week gehad. Op de heenreis hebben we de klokkengieterij in Brockscheid bezocht. Dat was erg interessant.






           
Foto van de website 
  http://www.glockengiesser.de



We zijn met de trein naar Trier gegaan. Door tunnels en langs de Moezel en na een uur kwamen we in Trier aan.





Maar door de aanhoudende regen hebben we niet veel gewandeld in de stad. Wel hebben we de
Markt- und Bürgerkirche St. Gangolf bezocht.




Ook zijn we naar Vianden geweest. Daar is een museum van Victor Hugo. In dat huis heeft hij een paar jaar gewoond. De kamer waar hij verbleef in nog gemeubileerd met de meubels die er toen ook stonden.




Maison Victor Hugo

Victor Hugo

Geschilderd door Victor Hugo
De foto's zijn van de website http://victor-hugo.lu


Zondag hebben we in Ediger gewandeld. Een fraai middeleeuws stadje aan de Moezel. Prachtig opgeknapte vakwerkhuizen. Ook de stadsmuur is er nog. 





Verder hebben we veel kunnen lezen. Ik ben begonnen met het boek van Geert Mak: 
Reizen zonder John.  Ook heb ik aan mijn "Grand Marquoir "gewerkt, ik heb nu de helft af.
Heerlijk om er rustig aan te kunnen werken.





1 opmerking:

  1. Fijn om even een weekje in een andere omgeving te zijn. Niet ver, maar toch weer heel anders. Leuk borduurwerk om aan te werken, ik heb het ook weer opgepakt, zal het binnenkort laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen