zaterdag 23 februari 2013

Mijn zaterdag

Voor mij is de zaterdag een dag om te rommelen. Want met een stel klussers is het gewoon rommelig.
Als eerste vandaag maar eens een kast opgeruimd. Dus ik kwam allerlei leuke dingen tegen. Die ik misschien kan gebruiken voor op mijn blog. Het is zo'n kast van: stop het daar maar in.
Verder heb ik foto's gescand. Foto's van mijn grootmoeder. Want op die foto's van haar met kinderwagen, zie je een wagenvachtje. Dat lag er voor de sier op.
Ik vind oude foto's altijd erg mooi. En als je dan ook nog weet wie er op staan is dat helemaal fijn.


Oma Aad met haar zonen Frans en Rein in 1907







Het vachtje is bewaard gebleven en ligt op een stoel. Het is wel niet meer zo mooi, maar het is dan ook 108 jaar oud. Want toen werd mijn oom Frans geboren. Ook bij mijn vader heeft zij het gebruikt op de kinderwagen. Dat heeft hij mij verteld, vooral omdat hij het zo leuk vond dat het vachtje er nog was. Mijn vader is 100 jaar geleden geboren.


1 opmerking: