dinsdag 5 februari 2013

Babytijd


Op de blog "de tante van Tjorven" staat een bericht "Babytijd". Dat zet je aan het denken en er komen allerlei herinneringen boven. Ook van mij zijn er spullen bewaard gebleven.








Mijn doopjurk



Mijn doopjurk heb ik nog. Het was vlak na de oorlog en er was niet veel te verkrijgen. Mijn doopjurk is dus gemaakt van een stukje zijde van een parachute. Het bovenstukje is van antiek kant en er zit een "Zeeuws knopje" op. Omdat mijn familie uit Zeeland komt. Ik droeg bij de doopjurk antieke babyslofjes, uit de familie van mijn vader.





Mijn baby-uitzet kwam uit Amerika. Daar had mijn vader een oom en tante wonen. Op een paar schoentjes en sokjes na, is daar niets van bewaard gebleven.












De kinderstoel is er ook nog. Maar die is al vele jaren in de familie. Onze kleinkinderen waren de zesde generatie die in de stoel hebben gezeten. Het bordje is mijn bordje en de pop is ook van mij. Ze draagt ze een jurkje van onze jongste dochter.




Mijn moeder heeft veel opgeschreven over mij. Ook de bonkaarten zijn er nog en kaartjes van het consultatiebureau. Verder zijn er veel foto's. 
Er is nog een jurkje en mijn eerste schoenen.

Samen met mijn vader


Mijn Franse jurk




De jurk kreeg ik van mijn oom. Die had hij in Frankrijk gekocht. 
Als ik zo rond kijk in huis, dan zie ik toch nog wel heel wat spullen uit mijn kindertijd.
Zo kwam ik ook een foto van mijn beer tegen. Beer is er niet meer, wel het jurkje dat hij aan heeft. Dat draagt nu een pop. Het jurkje is door mijn moeder op school gemaakt. Het is zo'n 90 jaar oud. Er staat ook het tinnen bekertje op dat ik nog heb. Mijn zilveren rammelaar ligt in een vitrine-kast.





Ook van mijn speelgoed is het een en ander bewaard gebleven. Het staat nu boven op een kast. Ook mijn rolschaatsen kwam ik tegen en in de schuur staat mijn step. Ook mijn poppenwagen is er en staat in mijn werkkamer. Maar dat speelgoed komt wel in een volgende blog.

Wat een blog toch allemaal teweeg brengt. Heel erg leuk.


1 opmerking:

  1. Jij hebt nog veel spullen erg leuk om te zien. Het doopjurkje is wel heel bijzonder en die schoentjes zijn zo leuk. Dat je zelfs de step en rolschaatsen nog hebt. Aparte kinderstoel, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen