dinsdag 7 augustus 2012

Terug uit Saint Lô

Gisteren zijn we terug gekomen uit Frankrijk.
Maar deze vakantie is wel wat anders verlopen dan we hadden gedacht.
Het begon allemaal heel gezellig. De reis verliep voorspoedig, zodat we al om 16.30 in Saint Lô aan kwamen. we werden hartelijk ontvangen door Lilian en Bernard. Die ons een lekkere maaltijd serveerden. Na het eten zijn we naar Saint Georges Montcocq gegaan. De volgende dag lekker rustig aan gedaan. Omdat het weer erg goed was konden we heerlijk in de tuin zitten. In de schaduw van de bamboe heerlijk lezen.
Zaterdag zijn we nog naar een grote rommelmarkt gegaan. Maar ik voelde me toen al niet zo goed, ik dacht dat het de warmte was. Maar zondag werd ik pas echt ziek en belandde ik in het ziekenhuis van Saint Lô. Waar ik een week moest blijven. Want die hoge koorts moest omlaag, mijn suiker weer in orde zijn. Want eten en drinken ging ook niet. Ik heb dus 6 dagen aan het infuus gelegen, voordat alles min of meer weer normaal was.



Ik lag op de 7e etage en had een prachtig uitzicht op de omgeving. Ook kon ik mijn Frans weer eens goed oefenen, want ook al is het een Amerikaans hospitaal, men spreek Frans. Gelukkig had ik een arts die wel wat Engels sprak. Dat maakte het wel iets gemakkelijker. Want medische termen in het Frans ben ik niet machtig. Gelukkig hebben ze geen ernstige zaken kunnen ontdekken, het zal dus wel de Lupus  zijn geweest, die voor een overreactie heeft gezorgd.
We zijn hierna nog een week in Frankrijk gebleven, want ik moest me wel goed genoeg voelen voor de reis naar huis. Dat was ons ook aangeraden, om niet meteen te vertrekken en eerst het wat rustig aan te doen.
De laatste dagen zijn we er steeds vaker op uit gegaan. Een paar keer naar de kust gegaan en nog een rommelmarkt bezocht.
 Bob heeft al die tijd heerlijk gekookt voor ons. Ook hij is een goede kok aan het worden. Het gaat hem steeds beter af.




Maar ik heb wel een flink aantal boeken kunnen lezen en mijn borduurwerk afgemaakt.


De rose-sampler is klaar. Maar ik heb al een ander borduurwerk in gedachte. 
Ook die is in één kleur, maar dan rood, Ik heb er twee om te maken, nu nog besluiten welke het gaat worden. Ik denk een wat kleinere letterlap uit Duitsland. De patronen komen van internet en zijn vrij om te downloaden. Ik mag graag op het internet rondsnuffelen naar mooie gratis patronen. Die ik dan ook nog leuk genoeg vind om te maken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten